Dwudziestolecie bez filtra
Bogato ilustrowana gra paragrafowa pozwalająca wcielić się w postać żyjącą w dwudziestoleciu międzywojennym i poczuć zarówno ducha historii, jak i klimat codziennego życia w tym okresie. Gracz wciela się w młodą osobę, wchodzącą w dorosłość i podejmującą pierwsze życiowe wybory w roku 1918.

Ekran startowy. wybór miejsca pochodzenia postaci.
Gra kończy się w roku 1939 – wcześniejsze decyzje mają wpływ na to, co stanie się w czasie wojny, lecz gracz już tego nie kontroluje, dostaje tylko opis wydarzeń. Na koniec można podzielić się życiorysem swojej postaci (na Facebooku lub zapisując go na swoim komputerze, np. na potrzeby zadania domowego).

Ekran sytuacji. Co się dzieje z postacią.

Ekran sytuacji. Co się dzieje z postacią (oraz dodatkowa informacja historyczna).
Jak narzędzie będzie się rozwijać?
Druga wersja narzędzia mogłaby zakładać wprowadzenie awatara postaci w formie prostego graficznego przedstawienia naszego bohatera z atrybutami odzwierciedlającymi jego wybory życiowe. Kolejna, trzecia wersja, włączałaby dodatkowe historie i warianty możliwych wyborów, wzbogacając scenariusz gry.

Ekran decyzji. Gracz dokonuje wyboru.

Ekran kontekstowy. Dostarcza graczowi wiedzy historycznej.
Autorzy
Muzeum Warszawy: Muzeum Historii Polski: Agata Lipczik, Paweł Kozioł, Adam Podniesiński, Klaudia Grabowska, Dorota Szkodzińska